vrijdag 11 september 2015

Voor de hand liggend


Gisteren was echt zo'n zalige nazomerdag. Na school gingen we nog even genieten van het zonnetje in de speeltuin en we namen het fototoestel mee om het nieuwe jurkje te fotograferen. 2 vliegen in 1 klap!

Het stofje komt van de laatste stoffenverkoop van Something Strange. Ik kocht het om een Tulla jurk (LMV) mee te maken. Maar toen ik het patroon aan het overnemen was, begonnen twijfels te rijzen... de jurk viel zo klein, leek zo kort en de halsuitsnijding leek zo diep. Ik haalde het patroon van de Ileana jurk (die heel mooi past) erbij en begon het patroon aan te passen. Maar ik paste zoveel aan, dat ik onzeker werd over het resultaat en eigenlijk beter een ander patroon kon gebruiken... Uiteindelijk moet ik haar mening delen. Nu ik zelf af en toe een patroontje mag testen, weet ik hoeveel moeite gestoken wordt in het op punt stellen van de patroontjes. En ik ben nog geen enkele keer teleurgesteld in de pasvorm.

Bovendien wilde ik dat het jurkje perfect zou zijn, het zou namelijk een "geheime bestemming" krijgen... Ik wilde uiteindelijk ook nog een peter pan kraagje toevoegen en na een paar pogingen om het zelf te tekenen besliste ik dat ik geen risico's wilde nemen en ik kocht (ja, nu pas!) het Hanami patroon van Straight Grain. Eigenlijk ben ik wanhopig ongeduldig aan het wachten tot het Tini patroont terug uitkomt, maar het Hanami patroon zal me nu ook wel even zoet houden. En eigenlijk had ik beter meteen voor dat patroon gekozen. Het is toch voor de hand liggend dat de bloesems voor het Hanami patroon gemaakt zijn! Ik gebruikte wel een volledige stofbreedte voor het rokdeel in plaats van de aangegeven rechthoek. Het patroon is trouwens helemaal goedgekeurd!

Ik twijfelde aan de mouwtjes... ik hou het liever zo simpel mogelijk, maar ik liet uiteindelijk Elysse zelf kiezen. Hoe naïef van mij, natuurlijk wilde ze die mouwtjes! Ik voerde met een stofje dat ik meteen bij het verschijnen ervan bestelde bij Liessellove. Misschien wat te impulsief, want het bleek ook te koop bij Something Strange. Ik weet niet of je het hebt opmerkt: ik kon mezelf bedwingen om ergens een paspel te gebruiken, maar het heeft veel moeite gekost! 

En dan als alles goed loopt en we overmoedig worden... blijkt het jurkje niet geschikt voor de "geheime bestemming"... Het ene blauw is blijkbaar het andere niet... dus, stak er vandaag een nieuw stofje in de brievenbus en hoera, in het juiste blauw! We zullen ons niet vervelen!









9 opmerkingen:

  1. Zalig hé, die StraightGrainpatronen! Ik maakte net Jaanu en ben helemaal verliefd op hoe alles perfect uitkwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tot in de puntjes verzorgd!!!
    prachtig... recht uit de boekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! En wat ziet je meisje er groot uit ineens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En ik ben. Nu wel benieuwd naar dat andere blauw :-)

    BeantwoordenVerwijderen