dinsdag 15 september 2015

Uitgesteld


Lang, lang geleden kocht ik een stofje van Nani Iro bij Stof op Zolder. Het leek me het ideale stofje voor een zomerkleedje; lekker luchtig en met sprankelende kleurtjes. Het kon niet snel genoeg thuis zijn, en niet lang daarna ging de schaar erin. Het Maggie Mae patroontje lag al een hele tijd klaar om uitgetest te worden. Bij een eerste pasbeurt viel het jurkje helaas nogal ruim en lang. Het resultaat was ook anders dan ik me had voorgesteld, het leek nogal een hippiejurkje. Ik broedde op een speciale manier om het jurkje om te zomen, vooraan kort en achteraan lang. Maar de tijd verstreek en ik had de hoop al opgegeven om het jurkje deze zomer te gebruiken. 

Elke keer als het jurkje ergens opdook wilde Elysse het aandoen, en ik maar uitleggen dat het nog te groot was en nog omgezoomd moest worden. Redelijk dwaas van mij om na de serieuze groeispurt in juli niet eerst even te checken of het ondertussen zou passen. Eind augustus was Elysse haar geduld op en deed ze het zelf aan... het paste, sterker nog, het paste perfect! Dan maar snel (gewoon) omzomen, foto's nemen, en hopen dat het volgende zomer nog past! Gelukkig groeit Elysse vooral in de lengte en minder in de breedte :-).

Het Maggie Mae patroon werkt met color blocking, maar ik maakte het bovenstukje in één stuk. Ik weet niet meer precies hoe het kwam, maar het zorgde toch voor wat vallen en opstaan onderweg. Ik liet aan de achterkant het bovenstuk onderaan overlappen en sloot het bovenaan met een Liberty biaislintje met sterretjes. De voering is oker en geeft wat extra pit.



2 opmerkingen: