dinsdag 8 september 2015

It's a boy!



De laatste tijd lukt het me niet zo goed om te bloggen. Door de hormonen sta ik vooral in stand "produceren" en nog specifieker in stand "wintergerief produceren". Tijdens de zomer probeerde ik de warme temperaturen (ik had er nogal last van) te verdringen door te dromen van winterse dagen. In augustus had Elysse al 2 winterjassen en een hele collectie broekkousen. Momenteel kan ik met een gerust hart zeggen dat ze de winter wel zal doorkomen. Dat kan toch al van de checklist!

Bovendien deed het vooruitzicht op een winterbaby me weer helemaal verlangen naar wollige breisels. Dus spendeerde ik mijn vakantie in het warme Spanje aan wol bestellen en zoeken naar breipatroontjes. Eenmaal thuisgekomen zat mijn pakketje in de bus en de volgende weken tikten de breinaalden weer fanatiek. 

Ik moet nog eens de tijd nemen om op mijn gemak de posts van medebloggers te lezen, maar ik zag dat er nog mama's de breimicrobe te pakken hebben! Dat gaf me het duwtje in de rug om ook nog eens een postje te doen.

Eigenlijk toon ik nu mijn laatste werkje. Na 3 traditionele breisels, had ik weer eens zin in een top-down project. Het komt uit Jules en Julie 1 van Julie Jaeken, het model is Jane. Ik maakte maatje 3 maanden, maar het lijkt me eerder een 0 maanden... en nu maar hopen dat ons kereltje niet te dik is bij geboorte! Elysse vond het al een mooi vestje voor haar pop, dus een bestemming zal het zeker wel krijgen. Mijn man vond het patroon dan weer wat te meisjesachtig, maar ik vind het zeker zo goed kunnen voor een stoere jongen! De wol komt ook van bij Julie. Het is Tosh merino light in de kleur Morning Dove. 

Het stofje op de onderste foto kocht ik tijdens de solden bij Petite Couture, samen met wat fleece en schapenvachtjes. Het zal hopelijk snel een parkliggertje worden! 

5 opmerkingen:

  1. Wauw zo mooi! Schattige knoopjes ook!
    Ik ga eens langskomen met breinaalden ipv naaimachine denk ik :-D Ik wil dat ook kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En super trouwens dat je een zoontje verwacht! Dat wordt hemdjes en broekjes naaien ipv kleedjes ;-) Geniet nog van je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi!
    En proficiat met het zoontje op komst. Hier ook een dochter en kleine broer ;)
    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moh! En ik had niet eens door dat je zwanger was. Proficiat! En wat een tof jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kleine kleertjes vind ik altijd super schattig.

    BeantwoordenVerwijderen