vrijdag 11 september 2015

Handmade with love


In augustus was het ook cadeautjestijd. Ik maakte een jurkje voor Elysse haar nichtje. Ze werd 5 jaar. Het patroontje stond bijna onmiddellijk vast... nee ik ben het nog niet beu (er werd in de tussentijd nog eentje gemaakt trouwens!). De stofkeuze was wat moeilijker. Ik wilde roze accentjes want wat willen meisjes van 5 jaar nu eenmaal? Maar het moest ook in de smaak vallen bij de ouders. Het modelletje is trouwens een echt zomertype, dus wilde ik kleuren die mooi bij haar passen. 

Na lang rondzwerven op stoffenwebshops, vond ik opeens dit stofje. Een brushed cotton van Nani Iro... de kleuren waren perfect, het stofje ideaal voor het patroontje, kortom het plaatje klopte! De roze t-shirt en kousen komen van Filou and Friends en ik kon me niet inhouden om er ook een roze haarstrikje en een sjaaltje van bij Veritas bij te doen in de kleur van de voering.

Op de bewuste dag was het natuurlijk 30 graden, maar oma en opa deden een effortke en zetten de airco op volle toeren zodat Sofie haar kleedje de hele dag kon aanhouden. Voor mij missie geslaagd! Toch spannend om iets voor iemand anders te maken. Ik denk dat ik nog nooit een jurkje zo goed afwerkte!

Op de onderste foto's zie je Sofie en Elysse op het verjaardagsfeestje en de eerste schooldag foto. Het jurkje dat Elysse draagt maakte ik voor haar verjaardagsfeestje in juni. De twee enige eisen waren dat het roze en lang moest zijn. Dus bestelde ik voldoende stof om het jurkje "voorlopig" lang te maken... helaas durf ik het nu niet meer inkorten en is het een verkleedkleedje geworden. 





8 opmerkingen:

  1. Dat stofje is inderdaad echt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geluksvogel dat nichtje. Dat moet een zalig jurkje zijn. Ik weet hoe ontzettend die stof is.... En heb hem lekker voor mezelf gehouden ;) Maar in zo'n jurkvorm is ie ook wel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen