zondag 22 maart 2015

Jill jurk


En dan terug onze oude vertrouwde zelve. Wie mijn vorige post las, weet dat de sportieve outfit niet Elysse haar ding was. Het waren deze jurk en deze "ballerinaschoenen" die het haalden. Geschikt voor allerlei sportieve activiteiten zoals fietsen, voetballen, bomen klimmen... 

Al ontelbare keren moest ik door allerlei omstandigheden passen voor toffe hobby- of stoffen beurzen maar deze keer waren er geen excuses! Something Strange organiseerde een stoffenverkoop op mijn verjaardag - en tevens internationale vrouwendag! Welke man kan hier tegenop? Er was heel veel moois! Ik dacht dat het enkel over oude collecties ging, maar er waren heel veel nieuwe stofjes. Stofjes die ik enkele dagen voordien nog uit America liet komen... maar er was nog meer dan genoeg anders! Dit stofje zag ik al enkele keren passeren in blogposts, maar de vonk was nog niet overgeslagen.Toen ik het in het echt zag was het coup de foudre. Het is niet te fotograferen mooi. 

Het modelletje is de Jill jurk uit de laatste La Maison Victor. Ik maakte maat 104 maar mijn vrees kwam uit, het is nogal wijd aan de hals. Ik twijfel of ik een volgende jurkje een maatje kleiner zou maken of niet. Misschien probeer ik het jurkje nog wat aan te passen, maar ik vrees dat ik daar professionelere hulp voor nodig heb. Wie weet krijgt ze nog een groeischeut voor ze het jurkje kan dragen!

Stofje: Michael Miller Timber Valley Coral uit de Brambleberry Ridge collectie
Patroon: Jill Jurk La Maison Victor
Schoentje: Kinderstappers en speldje: H&M










En dan de interpretatie van een tweejarige...


13 opmerkingen:

  1. Haar interpretatie is supercool!!! Mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie Jill, jammer dat hij wat wijd is. Je zou hem in de kast kunnen hangen voor volgend jaar, en er dan een contrasterende zoomband van een centimeter of 10 opzetten. Beetje zoals de Maggie Mae onderkant dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad een idee :-)! Als Elysse het jurkje nog wel wil missen...

      Verwijderen
  3. Heel mooi!
    Ik wil hem ook gaan maken, maar twijfel nu toch we over de maat? Heb jij de maat bepaald aan de hand van de matentabel? Of haar gewone maat genomen? Kwestie dat ik het probleem van de wijde halsuitsnijding probeer te vermijden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik nam Elysse haar gewone maat. Voor het Lucy jurkje was dat perfect, maar ik zou voor de jill jurk een maatje kleiner nemen, maar niet korter. Het valt redelijk kort! Succes ermee!

      Verwijderen
    2. Ik ben toch maar bij mijn eerste gedacht gebleven, en gelukkig... 't Is inderdaad ver open (maar niet storend), maar ik vind het wel smal aan de schouders. Daar zou ik zelfs een maat groter voor durven nemen. Bij een (misschien) volgend exemplaar toch eens kijken hoe ik dat kan aanpassen. En ik zie net dat jij er morgen ook bij gaat zijn? Tot dan!

      Verwijderen
  4. Wat een mooi jurkje! Ik heb die stof in het bruin. Maar vind bruin wat winterachtig. Ik heb geen meisjes en weet niet meteen wat ik er voor mezelf uit ga maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi jurkje! Ik heb die stof in het bruin. Maar vind bruin wat winterachtig. Ik heb geen meisjes en weet niet meteen wat ik er voor mezelf uit ga maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In het bruin is het ook een schoontje! Een fronsrokje met gouden paspel?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fijn je gisteren ontmoet te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karen! Dat vond ik ook! We gaan elkaar zeker nog ontmoeten! Ik weet alvast bij wie ik moet zijn voor een geboortekaartje ;-).

      Verwijderen
  8. Oh, super mooi! Ik kijk er al naar uit om volgende maand m'n LMV in Belgiƫ op te pikken om ook eens die Jill-jurk te kunnen uittesten ...

    BeantwoordenVerwijderen