dinsdag 10 februari 2015

School photo dress



Er stak een briefje in Elysse haar boekentasje: op dinsdag 10/02 zou de schoolfotograaf langskomen. Haar eerste klasfoto! Er werd verzocht om "kleurrijke kleding" aan te trekken. Ik weet niet in welke zin men dit bedoelde, maar ik vatte het letterlijk op en zag dit als een licence to sew! 

Ja, WEER een jurkje, zucht. Het spijt me als de jurkjes je aan de oren uitkomen... Ik leer mijn leerlingen elk jaar dat de Romeinse dichter Ovidius hard zijn best deed om proza te schrijven, maar telkens als hij iets schreef, kwam er spontaan een vers. Misschien heb ik hetzelfde met jurkjes :-).

Toen ik net als de helft van naaiend België ananasjes bestelde bij Petite Couture, kon ik niet weerstaan aan deze twee stofjes van Cotton + Steel. Deze keer niet van Rashida Coleman, maar van Melodie Miller (de viewmasters), de oprichtster van het merk. Ik weet niet hoe het komt, viewmasters hebben niet speciaal iets te maken met de 50's, maar in mijn hoofd moest het een 50's jurkje worden. En het werd deze Mambo jurk uit Homemade Mini Couture. 

Het rokje maakte ik uit 2 keer de volledige stofbreedte en alsof dit nog niet genoeg was, ging ik voor een onderrokje dat ik ook maakte uit 2 gefronste stofbreedtes. Het is misschien wat té, maar ik wilde het eens proberen. Zwieren lukt alvast prima.

Ik maakte maatje 4 jaar, en het is nog wat ruim aan de schoudertjes. Ik vind het wel een fijn patroontje en ik denk dat er nog wel mambotjes gaan volgen in de zomer.

En dan nu de anticlimax ......... Elysse heeft griep vandaag, dus geen schoolfoto voor haar :-(

Stofjes van Petite Couture, voering van Stoff.be, roze glinsterende paspel (al lang gekoesterd) van Cousette, schoentjes www.kinderstappers.nl., Glitterkousen H&M, gilet JBC en haarstrikje Veritas.









14 opmerkingen:

  1. Verzorg ze maar goed jouw kleine meid. Deze zomer zit het jurkje haar vast als gegoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap aan je meisje. En photoshop haar maar straks maar tussen de andere kinderen op de foto in haar mooie kleurrijke jurk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, heel mooi kleedje! Benieuwd of je de onderrok vastmaakte aan het kleedje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt! Ik deed het niet helemaal volgens de regels van de kunst vrees ik. Ik maakte het onderrokje vast aan de voering van het lijfje, maar ik wilde de rok achteraan niet doorsnijden (owv de tekening). Dat zorgde voor wat problemen bij het bevestigen van de rok aan het lijfje ter hoogte van de ritssluiting... Misschien had ik beter op zijn minst de voering doorgesneden. Bij het Blake jurkje voegde ik ook een onderrokje toe op dezelfde wijze, maar daar was het rokdeel wel in 2 delen en had ik geen problemen. Ik moet eens opzoeken hoe het hoort :-). Wat een brief, Hopelijk begrijp je wat ik bedoel :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Idd, wat een anticlimax! :( Hopelijk is ze snel beter, zodat ze kleurrijk kan rondhuppelen in haar mooie jurkje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zonde dat ze ziek werd, want het is een prachtige kleurrijke combinatie geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad een anticlimax... maar dat mooie kleedje heeft ze toch maar hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I just love that Viewmaster print. You are so prolific, and everything you make is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O nee zo jammer!
    Maar er komt vast wel een nieuwe gelegenheid om met haar mooi jurkje te pronken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel tof!!!
    Ze zal blinken op de foto en dit jarenlang!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een toepasselijke jurk! PS: Ik selecteer jou voor de liebster award. Op mijn blog lees je er meer over (bobbyminouch.wordpress.com). Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, ik heb je berichtje gemist blijkbaar! Wauw, wat een eer! Ik ga snel kijken :-).

      Verwijderen