woensdag 28 januari 2015

Lucy 2


Hoewel de vonk niet oversloeg bij de eerste collectie van Soft Cactus, was ik meteen verkocht voor de nieuwe collectie! Met de eerste schooldag van Elysse in het vooruitzicht, groeide de druk om nieuwe kleedjes te maken... enfin, die indruk had ik toch. De werkelijkheid wil dat ze in de 3 weken dat ze nu naar school gaat, nog geen kleedje dubbel droeg... misschien toch eens bezinnen over hoeveel kleedjes ze werkelijk nodig heeft? Helaas kwam ik tot dit inzicht nadat ik een nieuwe collectie stofjes indeed... ik sus mezelf met de gedachte dat het nu wel over zomercollectie gaat :-)... 

Dit kleedje was er eentje dat ik gewoon MOEST maken. Het stofje, de kleurtjes, het modelletje, het gouden paspeltje... het is echt een favorietje geworden. In de solden heb ik me ook nog laten verleiden tot een aantal schoentjes. Thuisgekomen bleek dit paar van Eli een perfecte match te zijn en ook het vestje past er weer bij. 

Om de sneeuw te trotseren werden (eindelijk) de warme gebreide spulletjes bovengehaald... ik kon nog snel een foto nemen voor we vertrokken... hoeveel deugd doet het dat (bijna) alles van eigen hand is... en toen was de kritische bedenking over het teveel aan kleedjes weer vergeten :-). 

De stofjes van de voering en kleedje komen van bij Lanalotta, de paspel komt van bij Sotff.be. Het modelletje is opnieuw het Lucy jurkje van La Maison Victor, zonder de strik. 


24 opmerkingen:

  1. Mooi! En die laatste foto... zo schattig met haar accessoires! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Die lucy zonder strik staat hier ook op het to do lijstje , gelukkig hier 3 meiden kasten te vullen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha,3 dochters, dan zal je inderdaad wel bezig blijven :-). Ik ben benieuwd naar je Lucy jurkje!

      Verwijderen
  3. En de Lucy jurk is veel mooier zonder strik. Denk dat ik mij daar ook eens aan ga wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een fijn patroontje! Succes ermee, ik ben benieuwd :-).

      Verwijderen
  4. Heel mooi! En ik moet bij Stoff.be toch eens wat meer rondneuzen. Want goudkleurige paspel had ik er nog niet gezien...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is ook zooo veel. De paspel ligt op het eerste rek aan de rechterkant. Helemaal beneden :-). Zelfs in 2 kleuren: "zacht goud" en "fel goud". Succes :-).

      Verwijderen
    2. Vandaag de zachtgouden biais gekocht :-)

      Verwijderen
    3. Dat is toevallig :-). Ik ben benieuwd wat je gaat maken!

      Verwijderen
    4. Elsa kleedje voor carnaval...

      Verwijderen
    5. O, tof! Hier ook een Frozen fan, maar dan van Anna :-). Heb je eigenlijk ook een blog?

      Verwijderen
    6. Een Anna kleedje hebben we gekocht, maar het grootste Elsa kleedje was te klein, vandaar dat ik last minute nog in actie kon schieten. Foto's komen waarschijnlijk na het weekend op mijn blog...
      http://www.neven-jansen.be/mama/

      Verwijderen
  5. Amai jij bent goed op dreef precies ;-) Ik ben nog altijd jaloers op jouw breikunsten ; terecht dat je fier bent dat alles zelfgemaakt is. Ik heb ondertussen al 'Jules & Julie' aangeschaft door je vorige brei-post, nu nog tijd en geduld vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh tof dat je het boek ook hebt aangeschaft! Ik ben benieuwd wat je er uit gaat maken!

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Bedankt. Haha, nu wat zomerkleedjes maken, of eens iets anders... een broek ofzo :-).

      Verwijderen
  7. Mooi, ik zou 'm zeker ook zonder strik maken!

    BeantwoordenVerwijderen