woensdag 28 januari 2015

Blake ft. Andrea Lauren


We organiseerden vorig weekend een brunch voor vrienden, veel vrienden... en ook veel kindjes. Het was super leuk en ook een beetje chaotisch. Ik nam nog snel voor de gasten er waren foto's van Elysse haar laatste nieuwe jurkje. Gelukkig want na het feestje zag het er niet meer uit... allerlei kleurrijke substanties kleefden op allerlei plaatsen...

Soms zie je een stofje en is het liefde op het eerste gezicht. Hoewel ik wel vaker een crush heb voor stofjes, was geen moeite te klein om dit stofje in mijn bezit te hebben. Ik liet het de grote oversteek maken en na enkel weken wachten had ik het samen met andere stofjes met ontwerpen van Andrea Lauren in handen. Zoals al de traditie geworden is bij stofjes die Elysse mooi vindt, deed het eerst dienst als speeldeken. Nu vond ik het eindelijk tijd om er de schaar in te zetten.

Het modelletje is Blake van Mingo and Grace. Ik zag het een paar keer verschijnen voor het gereleased werd, maar het ging helemaal uit mijn gedachten... tot ik de versie van Annick zag! De dikkere stof (Kona cotton) leent zich goed voor het modelletje. Het was wel puzzelen om een 4 jaar uit een yard te halen met beperkte breedte, maar het lukte :-). Voor extra zwier voegde ik een onderrokje toe in een licht katoentje.

Ik weet niet of er nog iemand ervaring heeft met bedrukte Kona cotton, maar de print gaat er enorm snel af. Ik waste het jurkje nu twee keer (kort programma met fijnwasmiddel), en op verschillende plaatsen is de print al bijna helemaal vervaagd!

Het stofje zag ik voor het eerst hier en ik bestelde het eveneens bij Spoonflower. De paspel komt van bij Bellelien. Omdat Elysse zo fan is van haar zachte vestje, maar ik precies niet meer veel zin had om er eentje te maken, deed ik nog een koopje bij Filou and Friends. De schoentjes zijn van Eli en ik bestelde ze op een super leuke webshop: www.kinderstappers.nl. Heel goede service en een heel mooie collectie!






28 opmerkingen:

  1. Leuke jurk is het geworden en prints die na twee keer wassen al vervagen, dat zou toch niet mogen vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het vervagen ligt misschien ook aan de grijze kleur... gelukkig is het de eerste keer dat ik dit meemaak!

      Verwijderen
  2. Supermooi stofje idd, maar ik heb al eerder gelezen dat de kwaliteit van spoonflower niet echt goed is. Vandaar ook telkens gelaten om er te bestellen. Heel jammer dat dit mooi jurkje al afgewassen is :-/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, ik dacht dat het misschien een slecht bad was ofzo en dat het pech was. Spijtig genoeg heb ik nog een paar andere stofjes liggen :-(. Ik zou idd niet bestellen.

      Verwijderen
  3. Geweldige stof! Had hem ook besteld en wacht nog steeds. Knap uit 1 yard. Erg mooi! Kan niet wachten tot de postbode komt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk heb je hem ondertussen al ontvangen en heb jij meer geluk met de print! Ik ben benieuwd wat je gaat maken!

      Verwijderen
  4. Oh, wat een zonde! Ik hoorde links en rechts dat de tricot beter zou zijn van kwaliteit, maar zelf heb ik dat nog niet getest...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat stofje vind ik ook supermooi! Knap jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei wat jammer! Ik ga de tricot binnenkort testen in een andere print weliswaar, ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo jammer van de print want het is een heel mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Jouw stofjes blijven toch de beste hé :-).

      Verwijderen
  8. Zo'n mooi kleedje, zo jammer dat de print vervaagd. Ik heb ook al eens een kleedje gemaakt met Spoonflower stof en kwaliteit is idd niet zo goed. Tegenwoordig zijn er wel enkele Belgische webshops die Andrea Lauren printen: kiwi fabrics, Liesellove,..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spijtig dat het bij jou ook tegenviel. Goed om weten dat je het nog op andere plaatsen kan krijgen, misschien probeer ik dat wel eens!

      Verwijderen
  9. Hele mooie jurk, jammer van de kwaliteit van de stof, zou ik niet verwacht hebben, maar goed om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik wil zeker geen slechte reclame maken, maar ik had het ook graag op voorhand geweten, dan kon ik zelf de keuze maken of ik het wilde riskeren of niet...

      Verwijderen
  10. helemaal fan van de stof, wat een verrassing :) Ook ik niet tevreden van de kwaliteit, al ging ik voor de gewone katoen. Die is heel stijf maar wel mooi van kleur. Ik kocht ook al één keer eerder de kona cotton en die vervaagde idd ook! Geen idee of je die lijn kan doortrekken... Hoe dan ook, een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, 2 keer (bijna) hetzelfde stofje en totaal andere jurkjes. Spijtig dat het voor jou ook tegenviel. Ik dacht dat het vervagen misschien aan de grijze kleur lag. Tijdens het naaien heb ik een naad moeten losmaken, en toen zag ik al dat de kleur afging. Ik weet ook niet waaraan het ligt, ik zal ook eens moeten testen bij de andere stofjes die ik hier liggen heb (allemaal Kona cotton).

      Verwijderen
  11. Wat een prachtig setje! De stof vind ik ook geweldig, de donkere prints zijn inderdaad snel vaal... Lastig met die kleintjes, want na een dag ligt ie vast al weer in de wasmand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik vermoed ook dat de kleur er iets mee te maken kan hebben en inderdaad dat wassen kennen we :-).

      Verwijderen
  12. Oei dat is jammer, zo'n mooi kleedje! Ik hoorde de opmerking al vaker over de katoen van bij spoonflower, het houdt mij tegen om daar te bestellen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt. Ah, ik hoorde het nog niet. Goed om te weten!

      Verwijderen
  13. Very cute .... Jammer van het vervagen ...misschien azijnbadje overwegen
    Gr
    K

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Azijn is inderdaad een goed idee! Ik gebruikte het niet bij het voorwassen, maar wel de eerste keer dat ik jurkje waste en toen heeft het niet veel uitgemaakt, misschien was het toen al te laat?

      Verwijderen