zondag 2 november 2014

Tiny ronde 2


Ongeveer een jaar geleden begon ik met naaien. Een van mijn eerste patroontjes was na de Tiny dress van Straightgrain, de Debbie's birthday dress van Sewpony. Ik maakte de Tiny dress toen nog niet, maar ik ging eerst voor het super gemakkelijke Debbie patroontje. Het patroontje was verslavend en ik maakte het steeds opnieuw. Ondertussen in elke maat voor Elysse, maar ook al in een grotere maat als cadeautje voor het nichtje. Ik gaf een eigen toets door het jurkje niet door te snijden, maar door een stolpplooi van zo'n 6 cm toe te voegen. Het geeft het jurkje nog extra zwier.

Door nieuwe uitdagingen kwam het patroontje in de vergetelheid, net als dit jurkje. Schandalig om toe te geven, maar ik was vergeten dat ik het maakte. Het moet verleden jaar in maart geweest zijn. De jeans is vrij dik en in combinatie met de voering in batiste van France Duval-Stalla was het te warm en stijf als lente- of zomerjurkje. Gelukkig dook het opeens op want ik vind het nog steeds een mooi modelletje en het past ook nog in het Tiny thema. Dubbel chance! Het was mijn doel om aan de I [heart] Marcel Marlier sew along mee te doen, maar hoe meer de deadline nadert, hoe onwaarschijnlijker het lijkt dat ik mijn droom-Tiny jurk op tijd af ga krijgen... 

Het jeansstofje kocht ik bij Julija's shop. De voering en het Liberty biaiske bij Cousette.


6 opmerkingen:

  1. Moooooi! Fan van je blog! Ik heb je genomineerd voor de sunshine blogger award, zie lilyenwoody.blogspot.be/2014/11/sunshine-blog-award.html?m=1. Je mag meedoen als je zin hebt, maar moet je zeker niet verplicht voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, ik ben vereerd! Ik ben ook grote fan van jouw werk! Ik ga zeker meedoen! Bedankt hé!

      Verwijderen