zaterdag 1 november 2014

Tiny ronde 1


Het is weer even geleden dat ik kon bloggen. Ik sta enorm achter in mails, reacties en antwoorden op reacties. Ik zag al zoveel mooie creaties voorbijkomen maar ik kan het precies niet meer bijhouden. Hopelijk kunnen jullie het mij vergeven!

Nu iedereen in de ban is van Tiny, kon ik niet achterblijven! Het was eigenlijk niet de bedoeling om een jurkje te maken dat gebaseerd is op de boekjes, maar ik gebruikte wel het Tiny patroontje van Straightgrain. Het stofje van Art Gallery dat ik kocht bij BelleLien lag hier al even op mijn naaitafel. Elysse gebruikte het op den duur als dekentje voor haar popjes. Waar ze deze fantasie vandaan haalde weet ik niet maar toen ik haar het kleedje toonde kon ze er niet van over dat ik een kleedje van een "dekentje" gemaakt had. 

Ik wilde het eigenlijk met een donkerblauw bovenstukje combineren, maar ik vond niet de juiste kleur blauw. Daarom dus een oker bovenstukje... ik heb echt geprobeerd om eens geen oker te gebruiken, maar het lot besliste anders :-). 

Na veel getwijfel leek de Tiny dress van Straightgrain het beste modelletje en ik heb er geen spijt van! Ik verlengde het bovenstukje wel tot de lengte van de Lotta dress in 2 jaar. Momenteel is het nog vrij ruim, vooral aan de hals, maar de kleurtjes zijn voor elk seizoen en het jurkje kan dus zeker in de lente nog mee. 







 

14 opmerkingen:

  1. Oh, maar het is zo schoon met dat oker erbij ;)
    Mooi jurkje, binnen de kortste keren zit het haar als gegoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schattig! Ik ben fan van jouw combinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Blijf maar oker gebruiken, het staat haar super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oker was een goeie keuze, mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!! Wat een kleurencombinatie, echt schoon. Hier geen problemen met je keuze voor oker ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi! En met een blauw bovenstukje had je misschien voor een oker vestje gekozen, beiden gewoon heel mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, eigenlijk zou het een mintgroen vestje worden, zoals de voering, maar ik wacht nog steeds op de wol... dus chance dat ik het nu al kan combineren met het blauwe vestje.

      Verwijderen
  7. Hoe superschattig! Super hé, die Tiny-Sew-Along, heb me er vorige week ook eens aan gewaagd (zie sew along en mijn blog). Ongelofelijk hoe inspirerend de tekeningen van Marlier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment! Jouw versie is super geslaagd en cute! Het stofje is ook een van mijn favorieten!

      Verwijderen
  8. Allee, gelukkig zijn jullie de okercombinaties nog niet beu! Bedankt voor de complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen