woensdag 19 november 2014

Horror


Andere mogelijke titels: "Hoogmoed komt voor de val" of "Haast en spoed is zelden goed". Dit was het jurkje waar niets mee fout kon lopen, waar ik eventjes tussendoor aan kon verder werken. Ik had nooit gedacht dat dit lieflijke jurkje zoveel horror zou veroorzaken! 

Ik hoor jullie al denken: "Die plooitjes zullen wel niet gemakkelijk geweest zijn". Wel, die waren in een wip gefikst! Toen begonnen de problemen: ik wilde mouwtjes maar ik dacht dat ik daar geen handleiding voor nodig had dus ik zette ze een paar keer verkeerd in en toen het er eindelijk goed uitzag, kon ik de naad van mijn voering niet meer sluiten. Enfin, ik ga jullie niet lastig vallen met wat er nog allemaal fout liep, maar ik kan wel stellen dat ik elke naad ongeveer 3 keer gestikt heb. 

Toen ik het jurkje aan Elysse liet zien voor een pasronde was het met één oogopslag goedgekeurd. Er werd geshowd, gedraaid en elfjesattributen werden erbij gehaald. Uiteindelijk waren verschillende strategieën nodig om het kleedje weer uit te krijgen... Ik moet zeggen, dat maakte wel veel goed :-).

Eigenlijk is het jurkje een Lotta dress. Dit patroontje past Elysse zo perfect en ik wilde het als basis nemen. Ik nam deze keer het patroon zonder kapmouwtjes om er dan de mouwtjes van de Louisa aan te maken. Zo handig als je kan mix and matchen! Zoals je kan zien belandden de mouwtjes uiteindelijk achteraan in de kast en ging ik voor de mouwloze variant. Er zijn grenzen aan geduld... Ik nam gelukkig maatje 3 jaar. Zowel het stofje van de voering als de buitenstof zijn wat dikker en daarom valt het wat kleiner.

Het stofje was liefde op het eerste gezicht! Ik kocht het bij Liesellove. Nog zo'n webshop met een geweldige service en een mooie keuze aan designer en niet-designer stofjes. Sinds de eerste plooitjes-jurk verscheen wist ik dat ik er ook zo eentje wilde maken. Deze techniek is zo simpel en sinds ik mijn origami-jurkje maakte ben ik helemaal fan van accentjes met plooitjes. Dit stofje leek me perfect! Toen ik het in de bus kreeg bleek het vrij dik en stijf te zijn, bijna jeans. 

Twijfels ontstonden, maar ik kreeg de plooitjes niet uit mijn hoofd. En eigenlijk lukte het heel goed. Ik stikte de plooitjes wel even door want ik had schrik voor een harmonica-effect. De plooitjes zelf maakte ik op het zicht.

Ik kocht mooie oranje Kidsilk Haze van Rowan voor een zacht vestje erbij, maar ik vrees dat een projectje zal zijn voor de kerstvakantie...


Na lapje stof wordt dekentje...biaislintje wordt toverstok...


9 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ook één van mijn favoriete stofjes van het moment! Het stond lang op mijn verlanglijstje (zie sunshine blogger award) maar ik ben blij dat ik recent gezwicht ben en het ook gekocht heb als ik dit jurkje zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your fabric choise, it' s a perfect match with this adorable dress pattern :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedereen in plooitjes-modus precies! Mooi kleedje!
    En dat biaislint ga ik niet aan Lien tonen of ik breng haar op ideeën ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!
    Hier vanavond ook wat zitten prutsen, kan soms frustrerend zijn als het niet onmiddellijk lukt. Maar dochter is meestal superblij en dan komt het inderdaad helemaal goed ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, zooooo mooi, ondanks de wet van murphy ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had het stofje gezien, maar besloten dat het niet echt mijn ding was - dikke spijt ondertussen ;). Wat een prachtig jurkje is het geworden!
    Enne... mag ik lachen met je verhaal? Het is zooo herkenbaar en eigenlijk maakt het me wel blij dat het 'op een ander' ook niet altijd vlot gaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig jurkje is dit zeg! Wow! Die is klaar om te feesten!

    BeantwoordenVerwijderen