dinsdag 11 november 2014

Add a little sparkle to your life


We mochten nog eens een patroontje testen! Marte van Compagnie M lanceert vandaag haar Lotta skirt patroon. Het is het rokje van het Lotta jurkje. Ik maakte het jurkje al eens, dus het was niet echt een uitdaging. Maatje 2 jaar van het jurkje zit als gegoten, dus maakte ik maatje 3 jaar. In de handleiding zit een uitgebreide beschrijving hoe je een verstelbare tailleband maakt, dus we maakten het wat op de groei. De kleurtjes passen weer in alle seizoenen, dus hopelijk gaat het nog een tijdje mee!

Het voordeel van zo'n patroontest is dat je door de tijdsdruk, je stoffenreserve moet aanspreken. En dus kwam ik met dit stofje van Cotton + Steel op de proppen. Ik kocht het bij BelleLien. De blauwe variant is deze week trouwens aangekomen in de webshop. Ik kon deze keer weerstaan aan oker als accentkleur en koos voor een petrolkleurig katoentje en turkoois knoopjes. Vorige winter droeg Elysse vooral gedempte kleuren en pastels, zoals bij Franse kindermerken. Dit jaar mag het af en toe iets sprankelend zijn. Het t-shirtje en vestje vond ik bij Filou & Friends. De snood verscheen al in de vorige post. Eigenlijk kan ik er gelijk welk t-shirtje of vestje bij leggen, het past bijna altijd!

Tijdens de herfstvakantie maakten we een uitstapje naar de Efteling. Ideale locatie om de nieuwe outfit uit te proberen en plaatjes te maken. Hoewel Elysse oorspronkelijk heel in de wolken was over haar nieuwe outfit, gingen we toch met een andere naar huis...






    

6 opmerkingen: