donderdag 9 oktober 2014

Winter in zicht


Voor zij die denken dat ik maar een eendagsvlieg was, van de aardbol verdwenen ben, of een stakende naaimachine bezit, niets is minder waar! Ik heb ondertussen wat gebreid, maar vooral genaaid. Ik testte de nieuwe Charles Pants van Compagnie M en dit heeft me een helemaal in de ban gehouden de voorbije weken.

Mijn man vroeg zich af of ik het allemaal nog wel leuk vond, een job, een huishouden en een naaiobsessie combineren. Maar eigenlijk vind ik het stiekem leuk om tegen deadlines aan te werken. Zo leuk dat ik het vuur hoog wil houden en besliste deel te nemen aan de KCW en I (heart) Marcel Marlier sew along :-).

Spijtig genoeg kan ik mijn versies (!) van de Charles nog niet tonen, daarvoor zal ik moeten wachten tot zaterdag!

Wegens nog geen te tonen projectjes ben ik eens gaan bladeren in mijn archief en met de winter in het vooruitzicht toon ik hier een sjaal van mezelf een een setje van mijn dochtertje. Ik maakte ze vorige winter al, en ze liggen aan de basis van deze blog. Ik maakte foto's van mijn breiprojectjes voor een wedstrijd bij Julija's shop en ontdekte dat ik dat wel leuk vond... De magnolia's die toen op mijn salontafel stonden, zijn de banner geworden van mijn blog :-).

Oorspronkelijk was het dus de bedoeling om breiblog te onderhouden! Breien was mijn eerste passie, maar het enige nadeel is dat het zo lang duurt. Naaien is zo snel en ik hoorde van mijn moeder dat zij ook gestopt is met breien toen ze de naaimachine ontdekte. Nu was de periode waarin ik begon met bloggen niet het meest ideale seizoen om aan het breien te slaan, maar ik heb nog 4 onafgewerkte projectjes op de naalden en massa's wol in voorraad, dus ik moet er nu dringend terug invliegen!

Hierbij dus nieuwe oude breidwerkjes!





















De sjaal is zijdezacht en gebreid in Suri Merino van Blue Sky Alpacas. Het patroontje, de "Dream Scarf", komt van hun website. Ik droeg hem zeer veel (ondanks een rijkgevulde kast wegens een sjaalverslaving, overgeërfd van mijn moeder) en ik kijk er echt naar uit om hem opnieuw te dragen. Omdat ik zo fan was van de wol, kocht ik hem ook in roze en lavendelblauw. Het enige nadeel is dat je de wol gemakkelijk overtrekt bij de opzet. Na een paar pogingen om de Annis sjaal op te zetten, verdween hij voorlopig in de kast. 






















Het patroontje van het setje van Elysse komt van Mamoizelle K. Het is gebreid in Cascade Yarns chunky baby alpaga, ook heel zacht en lekker warm. Spijtig genoeg heeft Elysse het nogal snel warm en vond ze het mutsje toch wat te veel van het goede. Het sjaaltje was gelukkig wel een succes!

Het zijn heel fijne beginnersprojectjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen