zondag 24 augustus 2014

Topstofje


Van alle stofjes die ik bij BelleLien bestelde, keek ik waarschijnlijk het meest uit naar deze Gold Bud. Op de een of andere manier grijp ik altijd terug naar dit mosterdgeel voor Elysse. Verleden winter was dit de hoofdtoon in haar garderobe. Ik vind dat ze er mooi mee staat, ook al is ze een product van een winter- en een zomerkleurentype ouders. 

Eenmaal het stofje in handen was ik dolenthousiast. Het is pittig en lieflijk tegelijkertijd en de combinatiemogelijkheden zijn oneindig! Ik wist ook meteen wat ik er mee wilde doen! Tot nu toe voelde ik nog geen drang om mee te doen aan de improvisationel pleating trend, maar dit stofje smeekte erom. Twijfel begon wel toe te slaan, toen ik las dat de aangewezen stof hiervoor voile is. Het stofje is stevig en dik, en misschien zou de plooitjesstrook te dik worden, of zouden de plooitjes open blijven staan? Bij deze kan ik bevestigen dat de techniek ook bij dikkere stofjes kan!

Lang werd er getwijfeld over ruflle sleeves of paspel rond de armsgaten en hals. Omdat ik vreesde dat de mouwtjes te stijf zouden zijn onder een dun vestje, werd het paspel. 

Het patroontje is wederom uit SVDHZ (Het wordt hoog tijd dat ik aan mijn collectie Oliver + S patroontjes begin), aangepast aan de hand van de geweldige tutorial van Straight Grain. Stof en paspel bij BelleLien.















20 opmerkingen:

  1. I love it! Heel mooi gemaakt en leuk die combinaties met blauw en roze!
    Ik ben verliefd op dit stofje en ben blij dat de voorraad terug aangevuld is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze plooitjestrend volgen staat op mijn ellenlange ideeënlijst :) Heel tof kleedje, en combinatiemogelijkheden te over!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker proberen! Het was leuk om te doen. En de reacties die ik krijg van mensen die niet naaien :-)... niemand gelooft dat het zo gemakkelijk was.

      Verwijderen
  3. Ik ontdekte je blog net, zo leuk! Heel tof kleedje en mooi gecombineerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik ga ook eens een kijkje nemen op jouw blog :-).

      Verwijderen
  4. Via Bellelien kwam ik op je leuke blog terecht. Prachtige creaties, ik blijf je zeker volgen. Dit kleedje is echt een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo! Bedankt voor je compliment! Jij hebt ook een toffe blog. Ik herken je van je prachtige foto's van de Mara blog tour. Ik ga je ook volgen!

      Verwijderen
  5. Waw... zo mooi! Prachtige stof; geweldig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo een schoontje! En die pleating doet het wel hé, prachtig resultaat. Ik maakte een soortgelijk jurkje een tijdje geleden en kreeg daar toen ook fijne complimentjes op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag die van jou ook al! Echt een schoontje! Mooie kleuren ook!

      Verwijderen
  7. Zo mooi! Een prachtig stofje (heb het ook nog bijna gekocht :-)) en de plooitjes zijn perfect! Bedankt om mijn tutorial te gebruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig dat je mijn kleedje opmerkte! Het was een heel fijne tutorial! Bedankt om hem te delen!

      Verwijderen