donderdag 7 augustus 2014

Niet voor gevoelige ogen


In de serie nog af te werken projectjes: een topje model Rosanne uit La Maison Victor en een rokje met neon elastiek in Liberty. Toen ik naar de winkel snelde om de nieuwe La Maison Victor te halen, ben ik van daaruit naar de plaatselijke wolwinkel gesneld om dan naar huis te snellen om aan dit gehaakt topje te kunnen beginnen. 

Het was moeilijk om een kleur te kiezen en ik bedwong me om 3 verschillende kleuren aan te schaffen. Misschien best eerst het resultaat afwachten... Thuisgekomen paste deze 25cm Liberty er perfect bij. Het topje was klaar in een zucht, maar wel een beetje groot. Daarom maakte ik rondom een rijtje minderingen en met wat geluk is het volgende zomer nog bruikbaar. 

Maar dan... ik wilde opnieuw een rokje met elastiek zoals dit rokje. Een eindeloze zoektocht naar elastiek in trendy kleurtjes volgde. Uiteindelijk vond ik op deze website verschillende opties, en ik bestelde een beetje van alles om te proberen. Ik vreesde dat 5 cm te breed zou zijn voor zo'n klein rokje, maar deze elastiek was het meest rekbaar. De andere elastiek is eigenlijk voor bretels. Alles om verzendkosten te vermijden, dus kocht ik een assortiment neon garen mee. Bij deze heb ik nu een collectie elastiek en garen in hevige kleurtjes. Hopelijk blijft de trend nog wat...


Eergisteravond kwam dan eindelijk een passend rokje voor het topje dat al zolang in de kast lag te wachten op de wereld. Hopelijk blijft het nog lang warm. Gelukkig kan het rokje zeker nog dienen in de herfst of zelfs winter, met een groen vestje.

Bij deze actiefoto's uit verschillende hoeken.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen