maandag 18 augustus 2014

Mara blog tour


Blog tours zijn weggelegd voor de "Groten" in blogland. Meermaals fantaseerde ik dat ik tot dat clubje zou behoren. Helaas realiseerde ik me dan dat ik met mijn kleine blogje met een handvol volgers niet echt in aanmerking kwam voor zoveel roem. Maar toen ik de oproep zag van Marte van Compagnie M om mee te doen aan een blog tour voor haar naaipatroon Mara en ik dan ook nog werd geselecteerd, voelde het als een momentje van glorie. 

Door verschillende omstandigheden begon ik er echter veel te laat aan en het lukte niet om het stofje dat ik in gedachten had op tijd hier te krijgen. Faalangst begon toe te slaan toen ik opnieuw door de werkbeschrijving bladerde. Ik heb het patroontje al enkele maanden liggen, maar tot dan toe had ik me er nog niet aan gewaagd. Eigen biaislint maken, paspel inzetten, mouwen inzetten, pas inzetten... het schrok me in het begin heel erg af. In de winter wilde ik er een kerstjurkje in maken, in de zomer een bloesje in kersenstof van Lakehouse Pam Kitty, maar de moed om eraan te beginnen ontbrak. 

Gelukkig gaf de blog tour me het zetje dat ik nodig had. En ik moet zeggen, het valt reuze goed mee. Ik koos voor een kleedje omdat ik nu eenmaal van kleedjes hou en ik het meer winters vond. Omdat ik de 3/4 mouwtjes van de Louisa jurk zo schattig vond, gebruikte ik die weer. Echt handig dat je de verschillende patroontjes kan mixen. Ik gebruikte de Louisa ook om het bloesje te verlengen.

Omdat ik het zo spijtig vond dat mijn uitverkoren stofje er niet op tijd geraakte, wilde ik een toegeving doen. Ik bestelde vorige winter zo goed als de volledige collectie Fort Firefly van Birch bij Modes4u. Ik wilde er namelijk de speelhoek mee inrichten. De collectie geeft zo'n toffe sfeer weer. Het deed me helemaal dromen van campertrips door Amerikaanse bossen, kampvuren en barbecues. Maar omdat ik 1 cijfer van ons huisnummer verkeerd intypte, kwam het pakje van Hong Kong en ging terug. Na heel lang wachten, kreeg ik het dan toch in handen (eind maart ofzo) en de plannen kwamen in vergetelheid.

Bij dit herfstachtig weer viel mijn oog terug op mijn geliefde stofjes en, hoewel het pijn deed (ik heb nogal last van knipangst), knipte ik er de onderdelen uit voor het Mara kleedje. Voor extra pit en extra gemak, gebruikte ik prefab biaislint. Eigenlijk heb ik niet veel vernieuwend aangebracht aan het kleedje. Ik had de hele collectie, dus ik kon fantasietjes doen met de mouwen of de pas, maar om de een of andere reden kies ik altijd voor de eenvoud. Het stofje was gewoon mooi op zich. Nu het af is, heeft het zelfs een Aziatische touch. 

En zoals de foto's duidelijk weergeven is het kleedje perfect om te ravotten.

Zo, genoeg gebabbeld. Hopelijk heb ik iets geproduceerd wat de blog tour waardig is! Ik vond het alvast heel fijn en spannend. Bedankt Marte dat ik mee mocht doen en als je nog eens een jobke hebt... dan doe ik het met veel plezier!








5 opmerkingen:

  1. Wat een schattige dochter in een mooi Mara-kleedje!
    En echt geen schrik hebben om te naaien. Vaak is de uitleg moeilijker dan het naaien zelf ;-)

    ps: elke grote blogger is ook klein begonnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!!! Echt een heel mooi stofje voor dit kleedje! En koop zeker nog meer bij Bellelien want Kathleen is volgens mij een schatje! Zou haar graag ook eens willen ontmoeten. M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi hoor! Die knipangst, dat ken ik. Het lijkt altijd alsof je dat stofje voor het ultieme project moet koesteren :-)

    BeantwoordenVerwijderen