maandag 4 augustus 2014

Gezondheidsproblemen, te veel hooi op de vork nemen en een nieuwe levensstijl



Ik ben een tijdje uit geweest. Door gezondheidsredenen moest ik mijn levensstijl aanpassen. De komst van ons dochtertje (al 2 jaar geleden!) zette ons leven compleet op zijn kop. Ik wilde alles te perfect doen en ik vergat mezelf. Nu zijn dus minder stress, gezonder eten en sport aan de orde. Het is weer een nieuw ritme zoeken en daardoor raakten al mijn naai- en breiprojectjes in de vergeethoek.

Gisteren kreeg ik eindelijk weer moed en maakte ik een kleedje af, dat echt al maanden aan de kast in de naaikamer hangt. Ik kocht het double gauze stofje van Nani Iro verleden zomer bij miss Matatabi en ik vind het nog steeds ongelofelijk mooi. In het echt is het veel mooier dan op de foto; de stipjes zijn in een soort metallic verf en geven het stofje extra pit.

Ik heb niet moeten nadenken over het modelletje, dat stond meteen vast. Ik maakte al meerdere Geranium jurkjes, steeds met kapmouwtjes en plooitjes. Dit stofje vroeg om iets frivoler. Ik heb wel getwijfeld om de mouwtjes af te werken in plaats van te zigzaggen, maar ik ben blij met het resultaat. Het rokje heb ik gerimpeld, want ik had maar 50 cm...

Het is vreselijk dat het zolang duurde eer het kleedje af was. Ik moest het enkel nog voorzien van knoopjes en de onderkant van de voering tegen het lijfje naaien. Ik maakte het nog in maatje 2 jaar, dus ik begon nu te vrezen dat het te klein ging zijn. Daarom heb ik geen knoopsgaten gemaakt, maar pitsknopjes die ik zover mogelijk tegen de uiteinden naaide. Gelukkig was het paniek voor niets, want het zit nog ruim genoeg. Met een dikker golfje kan het zeker nog mee in de herfst.

Elysse vers uit bed geplukt mocht haar nieuwe "prinsessenkleedje" meteen showen. Ook de hond MOEST mee op de foto...
























3 opmerkingen:

  1. Herkenbaar...
    Hopelijk vind je snel je evenwicht. Terug naaien is al een goed teken ;)

    Mooie jurk trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet evident om voor alles een plekje en tijd te vinden! Soms moet je prioriteiten stellen eh :-). Heel mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kleedje in een mooi stofje! Ge zijt goed vertrokken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen