donderdag 21 augustus 2014

Doe-het-zelverke


De kaap van de 20 volgers is ruimschoots overschreden :-)! En dat allemaal omwille van een berichtje dat BelleLien op haar Facebookpagina deelde! Natuurlijk is het mij helemaal niet te doen om het aantal volgers, maar het is wel fijn om te weten dat er toch mensen zijn die interesse hebben in wat ik doe. 

Bovendien leerde ik op mijn beurt ook weer verschillende schitterende blogs kennen. Het is grappig om te ontdekken dat veel bloggers mama's zijn die na de geboorte van hun kindjes met naaien begonnen zijn. Ik ontdekte zelfs 2 blogs van mama's wiens dochtertjes maar een paar dagen schelen met Elysse. Er komen zoveel herkenbare taferelen voor. 

De aanmoedigingen van enkele volgers gaven me ook veel moed en ik post nu dit kleedje, maar vanavond gaat er nog eentje afgewerkt worden :-)! 

Voor de zomer bestelde ik 50 cm van dit Free Spirit stofje bij Cousette. Omdat ik dadelijk verliefd was op de print, maar schrik had voor het gordijnengehalte, dacht ik dat een rokje de beste optie zou zijn. In afwachting van de bevoorrading bleef ik eindeloos door mijn stofjes gaan, die overwegend zomers zijn. Ik wilde gewoon IETS maken. Omdat dit stofje vrij dik is, kon het dienen als herfststof. 

Mijn liefde voor kleedjes won het uiteindelijk, maar ik moest creatief zijn om er eentje uit de 50 cm te halen. Het patroontje uit SVDHZ werd tegen elkaar gespeld, biaiske eronder en het geraakte net op de wereld. Ik heb de afwerking met paspel aan de armen en hals eens ergens gezien en deze techniek kwam nu van pas om het kleedje toch iets meer te geven. Lang leve de paspel! 

En voor de meest aandachtigen: ik heb mijn eerste poging ondernomen om het stof te laten doorlopen aan de blinde rits! De fotoshoot verliep helaas in vele etappes, het kleedje is ongestreken en wat beduimeld... mijn excuses daarvoor! 





5 opmerkingen:

  1. Ik vind het heel erg mooi!
    en die volgers komen sneller dan je denkt soms ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kleedje hoor. Het staat haar beeldig.
    (saraflie.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stofje! En dat giletje past er perfect op.

    BeantwoordenVerwijderen