vrijdag 23 mei 2014

JBC en Liberty


Elysse kon nog wat t-shirts gebruiken en ik kreeg het idee om eens een kijkje te nemen bij JBC. Ik herinnerde me vaag dat ze daar kleertjes van Maja verkopen en daar is Elysse nogal fan van (understatement). Wat een onthulling! Eigenlijk wilde ik alles! Er is blijkbaar een collectie van Hampton Bays kids voor JBC en die is echt schitterend. Ik kon niet weerstaan aan een schattig jeansjasje en een kanariegeel vestje en topje. De collectie van Hampton Bays begint pas vanaf maat 104, maar dit was precies de maat die Elysse nodig had. Alleen de mouwtjes zijn wat lang. Ik begin me af te vragen of ook de maten van JBC klein vallen, of dat Elysse wat aan de grote kant is... Als zoenoffer kreeg Elysse een badpakje van Maja en een armbandje :-). 

Thuisgekomen vielen alle puzzelstukjes in elkaar. Ik had al eventjes een Liberty stofje liggen met een vleugje flamingo roze :-). Op een keer zag ik op de foto's van de crèche een kindje met een rokje in ongeveer hetzelfde stofje. Dat vroeg om een onderzoek! Populaire merken onder de kindjes van de crèche zijn Petit Filou en Fred & Ginger. En wat bleek: ze hebben het stofje beiden in hun collectie! Ik vond in de collectie van Fred & Ginger nog een ander stofke van Liberty. Hoe toevallig.

FZ14 30Click to close

                           
Click to close

Ik had maar 25 cm van het stofje liggen en ik had schrik dat een lazy days skirt te kort zou zijn. Ik vond op deze geweldige website een geweldig idee voor een rokje met elastiek. Ik had bij Veritas al gezocht naar zo'n elastiek, en de enige kleur die ze daar hadden was knalgeel. Samen met het vestje vormde dit nu een mooie combinatie. Fijn als alles klopt!

Dezelfde avond begon ik eraan. Na een poging om het aantal plooitjes te berekenen die ik nodig had om van 135 cm naar 48 cm te gaan, ging ik toch voor een fronsrokje. De volgende morgen was onze juffrouw weer gesteld. En voor die prijs mag ze buiten ravotten in haar nieuwe rokje! 

Ik deed ook een poging om een foto te maken van het jasje op model, maar ik vrees dat het wat warm was...

Nu nog t-shirts vinden...











2 opmerkingen:

  1. Oooh mooi! Wij hebben ook een paar HB stuks van JBC. Die schoentjes zijn ook prachtig van waar komen die?
    Grs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt! Sorry voor de late reactie, ik zie je vraag nu pas. De schoentjes kocht ik bij Torfs. Ze zijn van het merk Rondinella. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen